SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá. Online. In PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.; doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Česká pedagogická společnost,, 2019, s. 99-106, 7 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá
Název česky Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá
Název anglicky How the diversity of roles of the pre-school teacher projected into pre-servise education
Autoři SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ.
Vydání Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách, od s. 99-106, 7 s. 2019.
Nakladatel Česká pedagogická společnost,
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky konstruktivismus, individualismus, role učitele, profil absolventa
Klíčová slova anglicky Constructivism, individualism, pre-school teachers’ roles, graduate’s profile
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 29. 1. 2020 09:09.
Anotace
Příspěvek se zamýšlí nad přípravným vzděláváním učitelů mateřských škol a jeho schopností rozvíjet profesní dovednosti studentů směřující k naplňování rolí učitele mateřské školy. Autorky vychází ze současného pedagogického paradigmatu, standardů učitele mateřské školy Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity a aktuálních zákonných požadavků. S oporou o profesiogram učitele mateřské školy (Burkovičová, 2012) vyvodily role učitele (Syslová, 2017). Tyto role se staly kritérii pro analýzu standardů studentů oboru Učitelství pro mateřské školy na PdF MU. Zjištění přinesla informace o tom, že stávající standardy studenta tohoto oboru odpovídají požadovaným rolím učitele. Vyvstává však otázka kvality procesů rozvoje profesních dovedností a jejich ověřování.
Anotace anglicky
The paper is reflecting the pre-service training on the tertiary level regarding the abilities thereof to enable students of pre-school education to fulfil their pre-school teachers’ roles. We base the text upon the current paradigm of education, pre-school teacher standards and legal requirements. We proposed the roles of the pre-school teacher (Syslová, 2017) from the so-called “profesiogram” of pre-school teachers (Burkovičová, 2012). These roles became the criteria for the standards analysis in the study programme for pre-school teachers at the Faculty of Education at Masaryk University. The findings confirmed that the standards for students of the above stated study programme corresponded with the required roles of the pre-school teacher. There is still the pending question of quality of the processes in developing professional skills and the verification thereof.
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 10:41