D 2019

Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires

ČERVENKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires

Název česky

Rozvíjení interkulturní kompetence ve výuce obchodní francouzštiny

Název anglicky

Development of intercultural competence in business French teaching

Autoři

ČERVENKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Košice, Forlang, od s. 37-46, 10 s. 2019

Nakladatel

Katedra jazykov TUKE

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00112872

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-553-3398-4

ISSN

Klíčová slova česky

odborný cizí jazyk; obchodní francouzština; interkulturní kompetence; videokonference

Klíčová slova anglicky

language for specific purposes; business french; intercultural competence; videoconferencing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2020 14:20, Mgr. Marie Červenková, Ph.D.

Anotace

V originále

L enseignement des langues étrangeres de spécialité n est pas centré exclusivement sur le vocabulaire spécialisé et sur le développement des connaissances dans d autres catégories linguistiques. Aujourd hui plus que jamais, les besoins des étudiants atteignent le domaine des compétences sociolinguistiques, pragmatiques et générales. Sur l exemple de trois activités didactiques (vidéoconférence, projet international, étudiant Erasmus en tant qu assistant en classe) nous montrerons la possibilité de renforcer ces compétences en mettant l accent sur la compétence interculturelle, qui est devenue un nouvel horizon dans l enseignement des langues étrangeres (Beacco 2000, Beacco 2013).

Anglicky

Teaching a foreign language for specific purposes is not only about teaching vocabulary and developing knowledge in other linguistic categories. Today more than ever before, students' needs extend to the area of sociolinguistic, pragmatic and general skills. Using three didactic activities as an example (videoconference, international project, Erasmus student as a language teaching assistant in class) we will demonstrate the possibilities of strengthening these skills with an emphasis on intercultural competence, which has become a new horizon in foreign language teaching (Beacco 2000, Beacco 2013).