2019
Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires
ČERVENKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires
Název česky
Rozvíjení interkulturní kompetence ve výuce obchodní francouzštiny
Název anglicky
Development of intercultural competence in business French teaching
Autoři
ČERVENKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Košice, Forlang, od s. 37-46, 10 s. 2019
Nakladatel
Katedra jazykov TUKE
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00112872
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-80-553-3398-4
ISSN
Klíčová slova česky
odborný cizí jazyk; obchodní francouzština; interkulturní kompetence; videokonference
Klíčová slova anglicky
language for specific purposes; business french; intercultural competence; videoconferencing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2020 14:20, Mgr. Marie Červenková, Ph.D.
V originále
L enseignement des langues étrangeres de spécialité n est pas centré exclusivement sur le vocabulaire spécialisé et sur le développement des connaissances dans d autres catégories linguistiques. Aujourd hui plus que jamais, les besoins des étudiants atteignent le domaine des compétences sociolinguistiques, pragmatiques et générales. Sur l exemple de trois activités didactiques (vidéoconférence, projet international, étudiant Erasmus en tant qu assistant en classe) nous montrerons la possibilité de renforcer ces compétences en mettant l accent sur la compétence interculturelle, qui est devenue un nouvel horizon dans l enseignement des langues étrangeres (Beacco 2000, Beacco 2013).
Anglicky
Teaching a foreign language for specific purposes is not only about teaching vocabulary and developing knowledge in other linguistic categories. Today more than ever before, students' needs extend to the area of sociolinguistic, pragmatic and general skills. Using three didactic activities as an example (videoconference, international project, Erasmus student as a language teaching assistant in class) we will demonstrate the possibilities of strengthening these skills with an emphasis on intercultural competence, which has become a new horizon in foreign language teaching (Beacco 2000, Beacco 2013).