W 2019

Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations

ŠTEFEK, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations

Autoři

ŠTEFEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00113029

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

design služeb; designové myšlení; sociální inovace; knihovny

Klíčová slova anglicky

service design; design thinking; social innovation; libraries
Změněno: 20. 4. 2020 15:31, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

The workshop aims to introduce the service design process together with the process of and tools for designing social innovations, as a methodology to create useful, feasible, sustainable, evidence-based and inclusive services that improve life-quality of people, communities, cities or society. The methodology of the workshop is reflecting the applied research study “Stimulators and Barriers Towards Social Innovations in Public Libraries: Qualitative Research Study”, particularly its outputs related to findings, that libraries and librarians don't see their services as ways to participate on solving problems and challenges of communities or whole society, but they see the servicer rather isolated from the problems. Thus the workshop focused on introducing and testing of methods e.g. stakeholder mapping, community mapping, co-design, user testing. The workshop results in tested methodology of education event, applying service design process methods and tools based on human-centered design concept, together with social innovation design and development process and tools.

Česky

Workshop si klade za cíl přiblížit proces designu služeb společně s procesem a nástroji pro vývoj sociálních inovací, jako metodologii navrhování použitelných, realizovatelných, udržitelných, na důkazech založených a inkluzivních službách, které zvyšují kvalitu života jedinců, komunit, obcí nebo společnosti.Metodologie workshopu je reakcí na realizovaný aplikovaný výzkum "Stimulátory a bariéry při zavádění sociálních inovací ve veřejných knihovnách: kvalitativně orientovaná výzkumná studie", konkrétně jeho výstupy, spojené se zjištěními, že knihovny a jejich pracovníci na své služby nenahlížejí jako na součást řešení problémů a výzev komunit nebo celé společnosti, nýbrž je vnímají poněkud izolovaně od těchto problémů. Workshop by tudíž zaměřený na představení a testování metod, jako např. mapování stakeholderů, komunitní mapování, spolutvorba nebo uživatelské testování. Výsledkem workshopu je otestovaná metodologie vzdělávací aktivity, aplikující proces a metody designu služeb, založené na konceptu human-centered design, společně s procesem a nástroji navrhování a vývoje sociálních inovací.

Návaznosti

CZ.03.3.X/0.0/0.0/15_124/0006474, interní kód MU
Název: Centrum sociálních inovací ve veřejných knihovnických a informačních službách (Akronym: CIDES)
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Centrum sociálních inovací ve veřejných knihovnických a informačních službách, PO 3 Sociální inovace a mezinárodní spolupráce