2019
Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations
ŠTEFEK, TomášZákladní údaje
Originální název
Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations
Autoři
ŠTEFEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50804 Library science
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00113029
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
design služeb; designové myšlení; sociální inovace; knihovny
Klíčová slova anglicky
service design; design thinking; social innovation; libraries
Štítky
Změněno: 20. 4. 2020 15:31, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
The workshop aims to introduce the service design process together with the process of and tools for designing social innovations, as a methodology to create useful, feasible, sustainable, evidence-based and inclusive services that improve life-quality of people, communities, cities or society. The methodology of the workshop is reflecting the applied research study “Stimulators and Barriers Towards Social Innovations in Public Libraries: Qualitative Research Study”, particularly its outputs related to findings, that libraries and librarians don't see their services as ways to participate on solving problems and challenges of communities or whole society, but they see the servicer rather isolated from the problems. Thus the workshop focused on introducing and testing of methods e.g. stakeholder mapping, community mapping, co-design, user testing. The workshop results in tested methodology of education event, applying service design process methods and tools based on human-centered design concept, together with social innovation design and development process and tools.
Česky
Workshop si klade za cíl přiblížit proces designu služeb společně s procesem a nástroji pro vývoj sociálních inovací, jako metodologii navrhování použitelných, realizovatelných, udržitelných, na důkazech založených a inkluzivních službách, které zvyšují kvalitu života jedinců, komunit, obcí nebo společnosti.Metodologie workshopu je reakcí na realizovaný aplikovaný výzkum "Stimulátory a bariéry při zavádění sociálních inovací ve veřejných knihovnách: kvalitativně orientovaná výzkumná studie", konkrétně jeho výstupy, spojené se zjištěními, že knihovny a jejich pracovníci na své služby nenahlížejí jako na součást řešení problémů a výzev komunit nebo celé společnosti, nýbrž je vnímají poněkud izolovaně od těchto problémů. Workshop by tudíž zaměřený na představení a testování metod, jako např. mapování stakeholderů, komunitní mapování, spolutvorba nebo uživatelské testování. Výsledkem workshopu je otestovaná metodologie vzdělávací aktivity, aplikující proces a metody designu služeb, založené na konceptu human-centered design, společně s procesem a nástroji navrhování a vývoje sociálních inovací.
Návaznosti
CZ.03.3.X/0.0/0.0/15_124/0006474, interní kód MU |
|