2019
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
HOŠŤÁLKOVÁ, Marie a Nikola PAŠTRNÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Název česky
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Název anglicky
Trends in Inclusive Education from 2016 to 2019
Autoři
HOŠŤÁLKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Nikola PAŠTRNÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Hradec Králové, Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019, roč. X. (16.-18.12.2019), od s. 1002-1010, 9 s. 2019
Nakladatel
MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113040
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87952-31-3
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; přístupy; trendy; škola; postižení; bariéry
Klíčová slova anglicky
inclusive education; approach; trend; schools; disability; barriers
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2020 10:35, Dana Nesnídalová
V originále
Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.
Anglicky
The study informs its readers about research studies about inclusive education from 2016 to 2019. All of these analyzed studies are published by Czech and foreign authors who have been interested in the issue of inclusive education and its implementation in mainstream schools. The main aim of the study is to provide a brief overview of the development and trends in the area of inclusive education in the Czech Republic and other countries in 2016, 2017, 2018, and 2019. Based on this analysis, the approach to inclusive education has been consistently developing. Thus, the opinions of stakeholders and the general public related to this issue have been changing. Nevertheless, the process of effective implementation of inclusive education needs a longer time period and the support of experts. The study also points out barriers relating to successful inclusion and on ways how to overcome them.