JANČAŘÍKOVÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ. Enhancing coherence in L2 students' university writing: Patterning and realisations of thematic structure. In EATAW 2019 conference, Goteborg, Sweden. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing coherence in L2 students' university writing: Patterning and realisations of thematic structure
Autoři JANČAŘÍKOVÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ.
Vydání EATAW 2019 conference, Goteborg, Sweden, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Švédsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky koherence textu, akademické psaní, struktura tématické zóny
Klíčová slova anglicky coherence, academic writing, tematic zone realizations
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D., učo 5423. Změněno: 10. 4. 2020 15:02.
Anotace
The paper presented partial results of an ongoing project investigating Czech university students' academic writing with focus on building text coherence, namely the so-called theme zone, its patterning and realizations in a corpus of diploma thesis written by students of English at the Faculty of Education, Masaryk University. The main findings indicate that Czech students rely on unmarked theme patterns and use frequently textual themes while interpersonal themes expressing stance occur considerably less frequently.
Anotace česky
Konferenční příspěvek prezentoval dosavadní výsledky probíhajícího výzkumu, který zkoumá koherenci akademických textů českých univerzitních studentů, konkrétně v rámci tzv. theme zone, její typickou strukturu a možné realizace v korpusu diplomových prací studentů angličtiny na Pedagogické fakultě Masarykovy unieverzity. Výsledky výzkumu naznačují, že studenti častěji používají typickou strukturu theme zone a zejména tzv. textual theme, zatímco interpersonal theme vyjadřující postoj k obsahu se vyskytuje výrazně méně.
Návaznosti
LTC18015, projekt VaVNázev: Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska, INTER-COST
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:36