2019
LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht
PYTLÍK, Petr; Jana VELIČKOVÁ and Vojtěch ŠTILECBasic information
Original name
LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht
Name in Czech
LiLa - Metodický portál pro práci s autentickými texty ve výuce němčiny
Name (in English)
LiLa – Methodological Portal for Work with Authentic Texts in German Classes
Authors
PYTLÍK, Petr; Jana VELIČKOVÁ and Vojtěch ŠTILEC
Edition
Research on language and languages: disciplines and interdisciplinarity, 2019
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Didaktizace autentických textů, recepce veřejných textů, linguistic landscapes
Keywords in English
Didactisation of authentic texts, perception of public texts, linguistic landscapes
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 2/4/2020 20:55, Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D.
In the original language
Das ursprünglich kulturwissenschaftliche Konzept der „linguistic landscapes“ findet seit einigen Jahren auch in anderen als streng kulturwissenschaftlichen Fachrichtungen Anwendung. Neulich erschienen mehrere Publikationen über theoretische Grundlagen zur Verwendung der authentischen und öffentlichen Texte im Fremdsprachenunterricht, sowie über praktische Entwürfe und deren Vorteile für die Fremdsprachen- und Kulturvermittlung. Der vorliegende Beitrag stellt das Projekt „LiLa“ vor, das an diese neuesten Trends anknüpft und sie in praktischen Didaktisierungen umzusetzen versucht.
In Czech
Koncept „Linguistic landscapes“ se neomezuje pouze na kulturologii, v rámci kteér vznikl, ale expanduje stále více do dalších vědeckých disciplín a v neposlední řadě i do didaktických plánlů. V poslední době se objevilo několik publikací o teoretických základech pro používání autentických a veřejných textů ve výuce cizích jazyků, jakož i s praktickými návrhy a jejich výhodami pro výuku cizích jazyků a kulturní vzdělávání. Tento článek představuje projekt „LiLa“, který vychází z těchto novějších trendů a snaží se je převést do praktických výukových materiálů.
Links
MUNI/FR/1125/2018, interní kód MU |
|