B 2020

Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace

Název anglicky

Phenomenological-pragmatist interpretation of the hyper-connectivist world: on topics of philosophy of information

Autoři

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 154 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9455-0

Klíčová slova česky

fenomenologie; pragmatismus; věda; teorie poznání; Heidegger; Teilhard; Patočka; Floridi

Klíčová slova anglicky

phenomenology; pragmatism; science; theory of cognition; Heidegger; Teilhard; Patočka; Floridi

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2021 08:29, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.

Anglicky

Against the background of the ideas of selected phenomenologists (Martin Heidegger, Jan Patočka, Jan Sokol) and pragmatist philosophers (Marc Johnson, Georg Lakoff or Antonio Damasio), the monograph reflects the phenomenon of the philosophy of information in a new framework than Luciano Floridi does. The monograph takes much more on transforming the contemporary world and its relationship to education and thought. On the example of individual sub-facets, they form a comprehensive critical reflection on how it is possible with the philosophy of information and the philosophy of education. It strives to be a clear guide to the contemporary world, which is trying to think new ways.