2020
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace
Název anglicky
Phenomenological-pragmatist interpretation of the hyper-connectivist world: on topics of philosophy of information
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 154 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9455-0
Klíčová slova česky
fenomenologie; pragmatismus; věda; teorie poznání; Heidegger; Teilhard; Patočka; Floridi
Klíčová slova anglicky
phenomenology; pragmatism; science; theory of cognition; Heidegger; Teilhard; Patočka; Floridi
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2021 08:29, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Anglicky
Against the background of the ideas of selected phenomenologists (Martin Heidegger, Jan Patočka, Jan Sokol) and pragmatist philosophers (Marc Johnson, Georg Lakoff or Antonio Damasio), the monograph reflects the phenomenon of the philosophy of information in a new framework than Luciano Floridi does. The monograph takes much more on transforming the contemporary world and its relationship to education and thought. On the example of individual sub-facets, they form a comprehensive critical reflection on how it is possible with the philosophy of information and the philosophy of education. It strives to be a clear guide to the contemporary world, which is trying to think new ways.