D 2019

Inclusive Sports Leisure Clubs as a Means of Promotion of Psycho-Social Health

VÁLKOVÁ, Hana, Hana ŠERÁKOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Šárka MALEŇÁKOVÁ, Eva VALKOUNOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Inclusive Sports Leisure Clubs as a Means of Promotion of Psycho-Social Health

Název česky

Inkluzivní pohybové kroužky jako prostředek podpory psycho-sociální stránky zdraví

Autoři

VÁLKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Česká republika) a Eva VALKOUNOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Life in Health 2019: Research and Practice, od s. 34-39, 6 s. 2019

Nakladatel

Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113113

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9484-0

Klíčová slova česky

mentální zdraví; inkluze; volnočasové aktivity;žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

mental health;inclusion; leisure-time activities;pupils with special needs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 14:59, Mgr. Hana Šeráková, Ph.D.

Anotace

V originále

The study paper presents partial results of project which aim was to introduce inclusive sports clubs into schools in Brno to promote psycho-social health of pupils. First, we analyse and describe some selected theoretical links between physical and mental health and the process of inclusion. Consequently, we analyse and present the process of organising the sports and leisure time clubs in Brno, their management, logistics and their activity content, as well as the outcomes of conducted activities. In this relation an e-learning programme for the instructors of inclusive activities is presented on which teams from the Faculty of Sports Studies and Faculty of Education have collaborated.

Česky

Studie představuje dílčí výsledky projektu, jehož cílem bylo zavést inkluzivní pohybové kroužky do škol v Brně jako podporu psychosociálního zdraví žáků. Nejprve jsou analyzovány teoretické souvislosti mezi fyzickým a duševním zdravím a procesem inkluze. Dále je představen a analyzován proces organizace volnočasových aktivit v Brně, jejich řízení, logistika a obsah, jakož i výsledky. V neposlední řadě se studie zaměřuje na představení e-learningového programu pro učitele a vedoucí inkluzivních volnočasových pohybových aktivit, který připravuje tým sestavený z odborníků z Fakulty sportovních studií a Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

Návaznosti

CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MU
Název: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Akronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání