PICKA, Karel a Ľubica STUCHLÍKOVÁ. Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes. In František Jakab. ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Danvers: IEEE, 2019, s. 618-625. ISBN 978-1-72814-967-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes
Autoři PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání Danvers, ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 618-625, 8 s. 2019.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113148
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-72814-967-7
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040014
Klíčová slova anglicky GBL;games;education; gamification
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 4. 2020 12:50.
Anotace
This paper presents the results of a qualitative research study on the topic of how teachers can integrate digital games into the educational process. This study devotes a significant problem, which accompanies this engagement but also the benefits that teachers see in using digital games. The attention is focused on the real use of digital games in the educational reality of Czech schools. Six teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects took part in the research. Data were collected using interviews and subsequent transcription analysis. The study confirmed the significant impact of leadership and colleagues support on the further development of digital games education. In the teacher's opinion, games support pupil cooperation, communication skills, and this medium is so close to pupils that the use of games in the educational process itself is a motivating element for pupils.
Návaznosti
MUNI/A/1186/2017, interní kód MUNázev: Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků II (Akronym: VEPPP 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:28