J 2019

Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin

JIREČEK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin

Název česky

Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin

Název anglicky

School legislation in Czechoslovakia (1918-1938) from the view of ethnic minorities.

Autoři

JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113175

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

školství; menšiny; Československo; první republika; zákonodárství

Klíčová slova anglicky

school system; minorities; Czechoslovakia; First Republic; legislation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 21:41, Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je popsat podobu a vývoj československého školského zákonodárství od vzniku republiky v roce 1918 až do jejího konce a vzniku tzv. „druhé“ republiky v roce 1938 z hlediska národnostních menšin. Pozornost je věnována podobě školského zákonodárství – školské soustavě, možnosti vzniku škol národnostních menšin či normám, které měly pro školy menšin výrazný vliv či se z jejich pohledu mohly jevit jako podstatné. Text nabízí také pohled do osnov jednotlivých typů škol z hlediska sledované problematiky.

Anglicky

The goal of this report is to describe the form and development of school legislation in Czechoslovakia from the establishment of the Republic to its end followed by the origin of the so-called Second Republic in 1938 from the view of ethnic minorities. Attention is paid to the form of school legislation/ school systems: the possibility of the creation of schools for ethnic minorities and norms which had a strong impact on the schools or could be seen as important for them. The report also gives insight into particular types of school from the view of described issue.