2019
Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin
JIREČEK, MiroslavZákladní údaje
Originální název
Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin
Název česky
Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin
Název anglicky
School legislation in Czechoslovakia (1918-1938) from the view of ethnic minorities.
Autoři
JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113175
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
školství; menšiny; Československo; první republika; zákonodárství
Klíčová slova anglicky
school system; minorities; Czechoslovakia; First Republic; legislation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 21:41, Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je popsat podobu a vývoj československého školského zákonodárství od vzniku republiky v roce 1918 až do jejího konce a vzniku tzv. „druhé“ republiky v roce 1938 z hlediska národnostních menšin. Pozornost je věnována podobě školského zákonodárství – školské soustavě, možnosti vzniku škol národnostních menšin či normám, které měly pro školy menšin výrazný vliv či se z jejich pohledu mohly jevit jako podstatné. Text nabízí také pohled do osnov jednotlivých typů škol z hlediska sledované problematiky.
Anglicky
The goal of this report is to describe the form and development of school legislation in Czechoslovakia from the establishment of the Republic to its end followed by the origin of the so-called Second Republic in 1938 from the view of ethnic minorities. Attention is paid to the form of school legislation/ school systems: the possibility of the creation of schools for ethnic minorities and norms which had a strong impact on the schools or could be seen as important for them. The report also gives insight into particular types of school from the view of described issue.