JIREČEK, Miroslav. Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 33/2019, č. 2, s. 67-101. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin
Název česky Školské zákonodárství Československé republiky (1918-1938) z hlediska národnostních menšin
Název anglicky School legislation in Czechoslovakia (1918-1938) from the view of ethnic minorities.
Autoři JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113175
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky školství; menšiny; Československo; první republika; zákonodárství
Klíčová slova anglicky school system; minorities; Czechoslovakia; First Republic; legislation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Změněno: 31. 3. 2020 21:41.
Anotace
Cílem příspěvku je popsat podobu a vývoj československého školského zákonodárství od vzniku republiky v roce 1918 až do jejího konce a vzniku tzv. „druhé“ republiky v roce 1938 z hlediska národnostních menšin. Pozornost je věnována podobě školského zákonodárství – školské soustavě, možnosti vzniku škol národnostních menšin či normám, které měly pro školy menšin výrazný vliv či se z jejich pohledu mohly jevit jako podstatné. Text nabízí také pohled do osnov jednotlivých typů škol z hlediska sledované problematiky.
Anotace anglicky
The goal of this report is to describe the form and development of school legislation in Czechoslovakia from the establishment of the Republic to its end followed by the origin of the so-called Second Republic in 1938 from the view of ethnic minorities. Attention is paid to the form of school legislation/ school systems: the possibility of the creation of schools for ethnic minorities and norms which had a strong impact on the schools or could be seen as important for them. The report also gives insight into particular types of school from the view of described issue.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 08:33