k 2019

Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem

KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ a Radim ŠÍP

Základní údaje

Originální název

Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem

Název česky

Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem

Název anglicky

Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue

Autoři

KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí), Denisa DENGLEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Radim ŠÍP (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00108177

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze; škola; žák-migrant; odlišný mateřský jazyk; bronfenbrennerův ekosociální model; kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

inclusion; school; pupil with the migration background; bronfenbrenner´s ecosocial model; qualitative research
Změněno: 20. 3. 2020 16:11, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Na konferenci byl prezentován výsledek původního výzkumu, který se zabýval specifiky školního prostředí v instituci, která vykazuje vysoký podíl žáků cizinců. Teoretickým rámcem nám sloužil Bronfenbrennerův ekosociální model. Dílčí výsledky soustředící se zejména na komunikační modely jsme představili formou rámcové analýzy.

Anglicky

The conference presentation was based on the outcome of original research, which was made at the school with the high number of pupils with the migration background. Bronfenbrenner's ecosocial model served as the theoretical framework. We presented partial results focused mainly on communication models in the form of a framework analysis.

Návaznosti

GA19-13038S, projekt VaV
Název: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup