B 2019

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

Název česky

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

Název anglicky

Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora CHLEBORADOVÁ (203 Česká republika, domácí), Veronika JÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Michaela KRISTLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Štěpánka LAUKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina MALENOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivana MÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří MARTINEC (203 Česká republika, domácí), Jarmila MÁTLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva MATULOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kristýna PIPALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dita ŠIMÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar TRCHALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Mária VINDIŠOVÁ (703 Slovensko, domácí), Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, 250 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113228

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9562-5

Klíčová slova česky

kazuistická studie; speciální pedagog; smyslové postižení; vrozené vývojové vady; tělesné postižení; zdravotní znevýhodnění; narušená komunikační schopnost; specifické poruchy učení; poruchy autistického spektra; poruchy chování; poruchy emocí a chování..

Klíčová slova anglicky

case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2023 13:54, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie představuje zajímavé a podnětné kazuistické studie, s nimiž se může speciální pedagog v praxi setkat. Autoři poukazují skrze kazuistické studie na souvislosti výzev pro speciální pedagogiku. Jednotlivé kapitoly reflektují specifika života lidí s postižením či znevýhodněním. Kazuistické studie mohou napomoci čitatelům rozpoznat a pochopit některé ze souvislostí, které nemusí být na první pohled zřejmé. Tento postup umožní cílové skupině hlubší proniknutí do analyzované problematiky. Studium případů vede k upevnění již získaných vědomostí a znalostí, ale také k rozvíjení diagnostického myšlení a hledání možných způsobů intervence.

Anglicky

The book is a collection of interesting case studies from the area of special needs education. Authors of case studies are referring to the challenges connected with special needs education. Individual chapters reflect some specifics of life for people with disabilities or disadvantages. These studies can help professionals to identify and understand some of the issues that may not be obvious at first sight.This process will enable the special needs experts to gain deeper insight into the issues being analyzed. These case studies can lead to the development of diagnostic thinking needed for finding possible methods of intervention.

Návaznosti

MUNI/A/1432/2018, interní kód MU
Název: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty