2019
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁZákladní údaje
Originální název
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Název česky
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Název anglicky
Specifics in education of pupils with twice exceptionality at primary school
Autoři
BARANOVÁ, Petra (703 Slovensko, domácí) a Ivana MÁROVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 80 s. 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113230
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9560-1
Klíčová slova česky
Dvojí výjimečnost; Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; Žák nadaný; Nadání; Specifické poruchy učení; Základní škola;
Klíčová slova anglicky
Twice exceptionality; Pupil with Special Educational Needs; Gifted pupil; Giftidness; Specific learning disabilities; Primary school;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2020 11:50, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Předkládaná monografie představuje téma dvojí výjimečnosti, tedy přítomnost speciálních vzdělávacích potřeb, převážně specifických poruch učení, v kombinaci s nadáním či mimořádným nadáním u žáka. V prvních kapitolách jsou charakterizovány základní teoretické koncepty vztahující se ke specifickým poruchám učení, jejich charakteristice a specifickým projevům v mladším školním věku. Dále je vymezena terminologie nadání a mimořádného nadání, jeho identifikace a specifické projevy ve vzdělávání. Všechna teoretická témata jsou charakterizována z pohledu tuzemské a zahraniční literatury. Těžiště monografie tkví v kvalitativním výzkumném šetření realizovaném s běžnými a speciálními pedagogy, jehož cílem bylo zmapování možností úprav vzdělávacího procesu, přístupu učitele a využití vhodných vzdělávacích strategií ke zefektivnění vzdělávacího procesu žáků s dvojí výjimečností.
Anglicky
The submitted monograph deals with the topic of twice exceptionality, i.e. the presence of special educational needs, mostly specific learning disabilities, combined with talent or extraordinary talent in the pupil. In the first chapters, basic theoretical concepts related to specific learning disabilities, their characteristics and specific manifestations in younger school age are characterized. In addition, the terminology of talent and extraordinary talent, its identification and specific manifestations in education are defined. The main part of the monograph is in a qualitative research survey carried out with ordinary and special educators, which aimed to map out the possibilities of adjusting the educational process, the teacher's approach and the utilization of appropriate educational strategies to make the educational process of pupils with dual exceptionalism more efficient.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MU |
|