DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese. In Müller, Oldřich. Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání. první. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, s. 153-168. ISBN 978-80-244-5749-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese
Název anglicky Methodology of dance expressive approach - primitive expression
Autoři DOSEDLOVÁ, Jaroslava.
Vydání první. Olomouc, Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání, od s. 153-168, 16 s. 2020.
Nakladatel Univerzita Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-5749-9
Klíčová slova česky metodika; expresivní terapie; terapeutický tanec; primitivní exprese
Klíčová slova anglicky methodology; expressive therapy; therapeutic dance; primitive expression
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr., učo 2243. Změněno: 17. 6. 2021 15:26.
Anotace
Kapitola zpracovává metodiku primitivní exprese, jednoho z přístupů terapeutického tance. V úvodu autorka odlišuje tanec, terapeutický tanec a taneční psychoterapii. Dále se věnuje jednotlivým metodickým bodům, kterými jsou připravenost pedagoga, velikost a uspořádání skupiny, materiálové a technické zabezpečení, hudba, pohybové sekvence a struktura hodiny primitivní exprese. Závěr je věnován indikacím, kontraindikacím a možnému efektu daného přístupu.
Anotace anglicky
The chapter deals with the methodology of primitive expression, one of the approaches to therapeutic dance. In the introduction the author distinguishes dance, therapeutic dance and dance psychotherapy. She presents specific methodological points: the competence of the leader, the size and organization of the group, material and technical support, music, movement sequences and the structure of the class of primitive expression. The conclusion is devoted to indications, contraindications and the possible effect of the approach.
Návaznosti
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022, interní kód MUNázev: Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání (Akronym: IMUZA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:04