J 2020

Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects

VOJÁČKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects

Autoři

VOJÁČKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

The New Educational Review, Poland, 2020, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.149 v roce 2012

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00115522

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

učitel; projekt; motivace

Klíčová slova anglicky

teacher; project; motivation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 13:29, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

The article discusses the factors that support the motivation of teachers to implement school projects. Based on Self-Determination theory (Deci & Ryan, 1985, 2000), we present specific factors that influence and stimulate the moti-vation of teachers with regard to the perception of autonomy or control. What is essential for autonomous motivation is the satisfaction of basic psychological needs (autonomy, competence), whereas external incentives have an impact on controlled types of motivation. The results also point to important motivational factors underlying participation in school projects, that is, the perception of the personal significance and meaningfulness of the project.

Návaznosti

MUNI/A/1047/2019, interní kód MU
Název: Učení v různých kontextech
Investor: Masarykova univerzita, Učení v různých kontextech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty