2020
Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects
VOJÁČKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects
Autoři
VOJÁČKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
The New Educational Review, Poland, 2020, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00115522
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učitel; projekt; motivace
Klíčová slova anglicky
teacher; project; motivation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 13:29, Mgr. Igor Hlaváč
Anotace
V originále
The article discusses the factors that support the motivation of teachers to implement school projects. Based on Self-Determination theory (Deci & Ryan, 1985, 2000), we present specific factors that influence and stimulate the moti-vation of teachers with regard to the perception of autonomy or control. What is essential for autonomous motivation is the satisfaction of basic psychological needs (autonomy, competence), whereas external incentives have an impact on controlled types of motivation. The results also point to important motivational factors underlying participation in school projects, that is, the perception of the personal significance and meaningfulness of the project.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MU |
|