PELÁNEK, Radek. Measuring Similarity of Educational Items: An Overview. IEEE Transactions on Learning Technologies. 2020, roč. 13, č. 2, s. 354-366. ISSN 1939-1382. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/TLT.2019.2896086.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Measuring Similarity of Educational Items: An Overview
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání IEEE Transactions on Learning Technologies, 2020, 1939-1382.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.720
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115524
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1109/TLT.2019.2896086
UT WoS 000545023500010
Klíčová slova anglicky educational items; adaptive learning systems; item similarity measures; computation pipeline
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 10. 9. 2021 07:57.
Anotace
A measure of similarity of educational items has many applications in adaptive learning systems and can be useful also for teachers and content creators. We provide a thorough overview of approaches for measuring item similarity. We document the computation pipeline, explicitly highlighting many choices that have to be made in order to quantify item similarity. We also discuss methods for analysis of similarity measures. For illustration and evaluation, we consider items from diverse domains, e.g., mathematics, programming, and language learning. Although there is no ultimate, universal approach to measuring item similarity, our overview leads to guidelines that facilitate computation of item similarity in practical applications.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 21:21