KELMENDI, Edon, Julia KRÄMER, Jan KŘETÍNSKÝ a Maximilian WEININGER. Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm. In Computer Aided Verification (CAV 2018). Cham: Springer, 2018, s. 623-642. ISBN 978-3-319-96144-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm
Autoři KELMENDI, Edon (8 Albánie), Julia KRÄMER (276 Německo), Jan KŘETÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí) a Maximilian WEININGER (276 Německo).
Vydání Cham, Computer Aided Verification (CAV 2018), od s. 623-642, 20 s. 2018.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00108290
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-319-96144-6
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36
UT WoS 000491481600036
Klíčová slova anglicky Value Iteration; Simple Stochastic Games; Stopping Criterion; Learning
Štítky core_A, firank_1
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 4. 2020 23:49.
Anotace
Simple stochastic games can be solved by value iteration (VI), which yields a sequence of under-approximations of the value of the game. This sequence is guaranteed to converge to the value only in the limit. Since no stopping criterion is known, this technique does not provide any guarantees on its results. We provide the first stopping criterion for VI on simple stochastic games. It is achieved by additionally computing a convergent sequence of over-approximations of the value, relying on an analysis of the game graph. Consequently, VI becomes an anytime algorithm returning the approximation of the value and the current error bound. As another consequence, we can provide a simulation-based asynchronous VI algorithm, which yields the same guarantees, but without necessarily exploring the whole game graph.
Návaznosti
GA18-11193S, projekt VaVNázev: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
Investor: Grantová agentura ČR, Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 20:40