2020
Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu
KUBÍČKOVÁ, Helena a Markéta NOVOTNÁZákladní údaje
Originální název
Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu
Název anglicky
Special demand segments in the context of rural tourism
Autoři
KUBÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Markéta NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu - overtourism - riziko pro destinace, od s. 73-83, 11 s. 2020
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická v Jihlavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/20:00115585
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-88064-46-6
Klíčová slova česky
Poptávka;Segmenty;Udržitelnost;Venkovský cestovní ruch
Klíčová slova anglicky
Demand;Segments;Sustainability;Rural tourism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2021 21:14, Ing. Helena Kubíčková
V originále
Venkovský cestovní ruch představuje jednu z udržitelných forem cestování, kterou lze vzhledem k jeho povaze považovat za protipól k přeplněným destinacím s masovou turistikou. Motivací strany poptávky pro participaci na této formě cestovního ruchu bývá především touha po kontaktu s (nedotčenou) přírodou, potřeba odpočinout si od rušného města či aktivně relaxovat při vykonávaní rozmanitých sportů. Společensko-ekonomické změny poslední doby vedou mimo jiné k tomu, že trh na straně poptávky přestal být homogenním celkem a stal se souborem několika cílových skupin. Dle přání a tužeb těchto skupin pak strana nabídky optimalizuje svoje produkty. Na tuto problematiku reaguje předkládaný příspěvek, který kombinuje téma venkovského cestovního ruchu, jeho poptávky a posuzuje vhodnost novodobých segmentů (např. LOHAS, DINKS) pro tuto formu cestovního ruchu. Příspěvek je zpracován formou integrativní přehledové studie, zvolené metody jsou analýza, syntéza a kompilace vybraných studií. Výsledkem je popis patřičnosti segmentů, který může například sloužit jako podklad pro destinační společnosti či malé a střední podniky při tvorbě jejich marketingové strategie.
Anglicky
Rural tourism is one of the sustainable forms of tourism that, by its nature, can be considered as a counterpart to destinations suffering from overtourism fulfilled by mass tourism. The demand's motivation for participation in this form of tourism is principally the desire for contact with (untouched) nature, the necessity to relax from a busy city or the active relax while performing various sports. Recent socio-economic changes have led, among other things, to the fact that the demand has ceased to be a homogeneous entity and has become a set of several target groups. According to the wishes and desires of these groups, the supply optimizes its products. This submitted paper responds to these issues, and combines the themes of rural tourism, its demand and estimates the appropriateness of modern segments (e.g., LOHAS, DINKS) for this form of tourism. The paper is elaborated in the form of an integrative review study; the chosen methods are analysis, synthesis, and compilation of selected studies. The result is a description of the accuracy of segments, which can serve, for example, as a basis for destination companies or small and medium-sized enterprises in developing their marketing strategy.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2019, interní kód MU |
|