D 2020

Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu

KUBÍČKOVÁ, Helena a Markéta NOVOTNÁ

Základní údaje

Originální název

Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu

Název anglicky

Special demand segments in the context of rural tourism

Autoři

KUBÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Markéta NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu - overtourism - riziko pro destinace, od s. 73-83, 11 s. 2020

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická v Jihlavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/20:00115585

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-88064-46-6

Klíčová slova česky

Poptávka;Segmenty;Udržitelnost;Venkovský cestovní ruch

Klíčová slova anglicky

Demand;Segments;Sustainability;Rural tourism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2021 21:14, Ing. Helena Kubíčková

Anotace

V originále

Venkovský cestovní ruch představuje jednu z udržitelných forem cestování, kterou lze vzhledem k jeho povaze považovat za protipól k přeplněným destinacím s masovou turistikou. Motivací strany poptávky pro participaci na této formě cestovního ruchu bývá především touha po kontaktu s (nedotčenou) přírodou, potřeba odpočinout si od rušného města či aktivně relaxovat při vykonávaní rozmanitých sportů. Společensko-ekonomické změny poslední doby vedou mimo jiné k tomu, že trh na straně poptávky přestal být homogenním celkem a stal se souborem několika cílových skupin. Dle přání a tužeb těchto skupin pak strana nabídky optimalizuje svoje produkty. Na tuto problematiku reaguje předkládaný příspěvek, který kombinuje téma venkovského cestovního ruchu, jeho poptávky a posuzuje vhodnost novodobých segmentů (např. LOHAS, DINKS) pro tuto formu cestovního ruchu. Příspěvek je zpracován formou integrativní přehledové studie, zvolené metody jsou analýza, syntéza a kompilace vybraných studií. Výsledkem je popis patřičnosti segmentů, který může například sloužit jako podklad pro destinační společnosti či malé a střední podniky při tvorbě jejich marketingové strategie.

Anglicky

Rural tourism is one of the sustainable forms of tourism that, by its nature, can be considered as a counterpart to destinations suffering from overtourism fulfilled by mass tourism. The demand's motivation for participation in this form of tourism is principally the desire for contact with (untouched) nature, the necessity to relax from a busy city or the active relax while performing various sports. Recent socio-economic changes have led, among other things, to the fact that the demand has ceased to be a homogeneous entity and has become a set of several target groups. According to the wishes and desires of these groups, the supply optimizes its products. This submitted paper responds to these issues, and combines the themes of rural tourism, its demand and estimates the appropriateness of modern segments (e.g., LOHAS, DINKS) for this form of tourism. The paper is elaborated in the form of an integrative review study; the chosen methods are analysis, synthesis, and compilation of selected studies. The result is a description of the accuracy of segments, which can serve, for example, as a basis for destination companies or small and medium-sized enterprises in developing their marketing strategy.

Návaznosti

MUNI/A/1033/2019, interní kód MU
Název: Proměny peri-urbánního prostředí v důsledku společensko-ekonomických trendů v cestovním ruchu (Akronym: PERISET)
Investor: Masarykova univerzita, Proměny peri-urbánního prostředí v důsledku společensko-ekonomických trendů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty