2019
Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
SVOBODOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
Název česky
Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 198 s. 2019
Nakladatel
Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9521-2
Klíčová slova česky
terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita
Klíčová slova anglicky
outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2020 13:51, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail.
Česky
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MU |
| ||
GA16-00695S, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0946/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MU |
| ||
TJ01000127, projekt VaV |
|