B 2019

Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy

SVOBODOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy

Název česky

Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie

Vydání

1. vyd. Brno, 198 s. 2019

Nakladatel

Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9521-2

Klíčová slova česky

terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita

Klíčová slova anglicky

outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2020 13:51, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail.

Česky

Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MU
Název: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (Akronym: 3P)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0946/2015, interní kód MU
Název: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masarykova univerzita, Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MU
Název: Námětovník pro terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Námětovník pro terénní výuku
TJ01000127, projekt VaV
Název: Systém terénní výuky pro základní školy
Investor: Technologická agentura ČR, Systém terénní výuky pro základní školy