Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
SVOBODOVÁ, Hana. Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masaryk University Press, 2019, 198 s. ISBN 978-80-210-9522-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy |
Název česky | Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie |
Autoři | SVOBODOVÁ, Hana. |
Vydání | 1., elektronické vyd. Brno, 198 s. 2019. |
Nakladatel | Masaryk University Press |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | elektronická verze "online" |
WWW | Čítárna Munispace |
ISBN | 978-80-210-9522-9 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019 |
Klíčová slova česky | terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita |
Klíčová slova anglicky | outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity |
Štítky | Munipress |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 4. 5. 2020 13:55. |
Anotace |
---|
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail. |
Anotace česky |
---|
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MU | Název: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (Akronym: 3P) |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání | |
GA16-00695S, projekt VaV | Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie |
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie | |
MUNI/A/0946/2015, interní kód MU | Název: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie |
Investor: Masarykova univerzita, Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty | |
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MU | Název: Námětovník pro terénní výuku |
Investor: Masarykova univerzita, Námětovník pro terénní výuku | |
TJ01000127, projekt VaV | Název: Systém terénní výuky pro základní školy |
Investor: Technologická agentura ČR, Systém terénní výuky pro základní školy |
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 20:26