a 2020

„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.

ŠKARKOVÁ, Lucie; Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.

Název anglicky

„I am the principal of a private alternative school.“

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

ředitel, alternativní škola, narativní identita

Klíčová slova anglicky

director, alternative school, narrative identity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2021 10:25, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

V českém kontextu se dlouhodobě nevěnuje pozornost empirickému výzkumu alternativních škol. Zájem po poznání specifické situace ředitelů, učitelů, žáků a rodičů, které spojuje každodenní utváření školní reality, chceme objevovat s využitím narativní analýzy. Poznání narativních identit aktérů nám umožní porozumět diskurzu, který je soukromou alternativní školou konstruován. V rámci příspěvku prezentujeme celou metodologii projektu a ukážeme již dílčí analýzy narativních identity ředitelů alternativních škol. Konkrétně poukážeme na některé narativní proměnné příběhů ředitelů jako je jsou jejich motivační témata, afektivní témata, strukturální elementy narativu a podobně (srov. Adler et al., 2017 a McAdams, & McLean, 2013).

Anglicky

In the Czech context, attention has not been paid to empirical research of alternative schools for a long time. After learning about the specific situation of principals, teachers, pupils and parents, which unites the everyday formation of school reality, we want to discover using narrative analysis. Knowing the narrative identities of the actors will allow us to understand the discourse that is constructed by a private alternative school. As part of the paper, we present the entire methodology of the project and show partial analyzes of the narrative identities of alternative school principals. Specifically, we point out some narrative variables of directors' stories, such as their motivational themes, affective themes, structural elements of the narrative, and so on (cf. Adler et al., 2017 and McAdams, & McLean, 2013).

Návaznosti

GA20-12828S, projekt VaV
Název: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Grantová agentura ČR, Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách