2020
„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.
ŠKARKOVÁ, Lucie; Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁZákladní údaje
Originální název
„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.
Název anglicky
„I am the principal of a private alternative school.“
Autoři
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
ředitel, alternativní škola, narativní identita
Klíčová slova anglicky
director, alternative school, narrative identity
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2021 10:25, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
V originále
V českém kontextu se dlouhodobě nevěnuje pozornost empirickému výzkumu alternativních škol. Zájem po poznání specifické situace ředitelů, učitelů, žáků a rodičů, které spojuje každodenní utváření školní reality, chceme objevovat s využitím narativní analýzy. Poznání narativních identit aktérů nám umožní porozumět diskurzu, který je soukromou alternativní školou konstruován. V rámci příspěvku prezentujeme celou metodologii projektu a ukážeme již dílčí analýzy narativních identity ředitelů alternativních škol. Konkrétně poukážeme na některé narativní proměnné příběhů ředitelů jako je jsou jejich motivační témata, afektivní témata, strukturální elementy narativu a podobně (srov. Adler et al., 2017 a McAdams, & McLean, 2013).
Anglicky
In the Czech context, attention has not been paid to empirical research of alternative schools for a long time. After learning about the specific situation of principals, teachers, pupils and parents, which unites the everyday formation of school reality, we want to discover using narrative analysis. Knowing the narrative identities of the actors will allow us to understand the discourse that is constructed by a private alternative school. As part of the paper, we present the entire methodology of the project and show partial analyzes of the narrative identities of alternative school principals. Specifically, we point out some narrative variables of directors' stories, such as their motivational themes, affective themes, structural elements of the narrative, and so on (cf. Adler et al., 2017 and McAdams, & McLean, 2013).
Návaznosti
GA20-12828S, projekt VaV |
|