B 2019

The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner

Name in Czech

Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik

Authors

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 105 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

ISBN

978-80-210-9556-4

Keywords (in Czech)

předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; videostudie; kvalitativní výzkum.

Keywords in English

preschool education; preschool teacher; quality; reflection; self-reflection; video-study; qualitative research.

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 8/6/2020 09:54, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

In the original language

Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.