2019
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
Name in Czech
Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 105 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
ISBN
978-80-210-9556-4
Keywords (in Czech)
předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; videostudie; kvalitativní výzkum.
Keywords in English
preschool education; preschool teacher; quality; reflection; self-reflection; video-study; qualitative research.
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 8/6/2020 09:54, Mgr. Radka Vyskočilová
Abstract
In the original language
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.