2020
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Alena SEDLÁČKOVÁ a Marie VÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe
Název česky
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe
Název anglicky
Inclusive Didactics in Elementary School Practice. Theory, Research and Practice
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Alena SEDLÁČKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 141 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9585-4
Klíčová slova česky
mateřská škola, inkluzivní didaktika, základní škola, inkluzivní vyučování, deficity dílčích funkcí, žáci se specifickými poruchami učení, žáci s mentálním postižením, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, včasná intervence, výzkum
Klíčová slova anglicky
kindergarten, inclusive didactics, primary school, inclusive education, partial function deficits, pupils with specific learning difficulties, pupils with cognitive disability, pupils with special needs, early intervention, research
Štítky
Změněno: 22. 6. 2020 14:12, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Cílem metodické příručky je prezentovat edukaci dětí s deficity dílčích funkcí v předškolním věku, uvést specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a s mentálním postižením. Hlavní pozornost je věnována úkolům učitelů v inkluzivním vyučování s uvedením konceptu intervence u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí výzkumného projektu publikace je uvedena analýza a interpretace dotazníku SDQ-Cze, použitého na začátku a na konci školního roku ve zkoumaných inkluzivních třídách a v kontrolních třídách ve školách účastnících se na projektu.
Anglicky
The aim of the methodological book is to depict the education of the children with partial function deficits in preschool age and to introduce the specifics of education of the pupils with specific learning difficulties and cognitive disability. The main focus is devoted to a role of the teachers in the inclusive education in terms of the concept of the intervention of the pupils with special needs. The research includes an analysis and an interpretation of the questionnaire SDQ Cze which was administered at the beginning and the end of the school year at the examined inclusive classrooms and the controlled classrooms of the participating schools.