KVIZDA, Martin, Tomáš NIGRIN, Daniel SEIDENGLANZ, Zdeněk TOMEŠ a Vilém PAŘIL. Využití velkých dat při prognózách dopravního chování obyvatelstva. 2020. vyd. Praha: Technologická agentura ČR / Ministerstvo dopravy, 2020, 52 s. Nová mobilita.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití velkých dat při prognózách dopravního chování obyvatelstva
Název česky Využití velkých dat při prognózách dopravního chování obyvatelstva
Název anglicky Using big data in forecasting the population transport behaviour
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, domácí), Tomáš NIGRIN (203 Česká republika, garant), Daniel SEIDENGLANZ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk TOMEŠ (203 Česká republika, domácí) a Vilém PAŘIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2020. vyd. Praha, 52 s. Nová mobilita, 2020.
Nakladatel Technologická agentura ČR / Ministerstvo dopravy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50602 Public administration
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00114844
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky velká data; prognózování; dopravní chování
Klíčová slova anglicky big data; forecasting; transport behavior
Změnil Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 5. 3. 2021 09:26.
Anotace
Souhrnná výzkumná zpráva se zaměřuje na možnosti a definici využití zbytkových signalizačních dat mobilních operátorů (tzv. big data) pro přesnější monitoring, analýzu a predikci dopravního chování obyvatelstva. Rozvoj telekomunikačních technologií a penetrace společnosti mobilními telefony umožňuje využít sledování pohybu mobilních telefonů pro stanovení mocnosti dopravních proudů. Tato technologie doplní stávající standardní datovou základnu postavenou na sčítání, dotazníkovém šetření a datech ze sčítání obyvatel. Soubory big data s sebou nesou kromě robustní kvantitativní informace (např. počet cest) také nezanedbatelné informace kvalitativní (např. opakování cest, délka pobytu v destinaci, místo předpokládaného bydliště cestovatele, apod.). V kombinaci s vhodným dotazníkovým šetřením tak může být zpřesněno určení stávajícího dopravního proudu a z toho vycházející odhad budoucího dopravního proudu při vybudování příslušných infrastrukturních staveb, což povede ke zpřesnění odhadu využití hospodárnosti vynaložení veřejných prostředků.
Anotace anglicky
1052/5000 The summary research report focuses on the possibilities and definition of the use of residual signaling data of mobile operators (so-called big data) for more accurate monitoring, analysis and prediction of traffic behavior of the population. The development of telecommunication technologies and the penetration of the company by mobile phones makes it possible to use the monitoring of the movement of mobile phones to determine the power of traffic flows. This technology will complement the existing standard database based on censuses, questionnaires and census data. In addition to robust quantitative information (eg number of trips), big data files also carry significant qualitative information (eg repetition of trips, length of stay in the destination, place of the traveler's intended residence, etc.). In combination with a suitable questionnaire survey, the determination of the current traffic flow and the resulting estimate of the future traffic flow during the construction of the relevant infrastructure can be refined, which will lead to a more accurate estimate of the use of public funds.
Návaznosti
TL01000061, projekt VaVNázev: Rychlá spojení metropolitních oblastí: ekonomický model dopadů (nové) dostupnosti na pracovní trh využívající velká data
Investor: Technologická agentura ČR, Rychlá spojení metropolitních oblastí: ekonomický model dopadů (nové) dostupnosti na pracovní trh využívající velká data
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 22:33