B 2021

Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.

BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.

Název česky

Dyslexie a dostupnost v moderní době. Aktuální výzkum a příležitosti.

Autoři

BALHAROVÁ, Kamila (203 Česká republika), Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Hersshey, Spojené státy, 279 s. Advances-human-social-aspects-technology, 2021

Nakladatel

IGI Global

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00120644

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-7998-4267-5

Klíčová slova česky

Čtenářské dovednosti; gramotnost; akademické dovednosti; asistivní technologie; vývojové poruchy; e-learning; funkční gramotnost; neurovývojové postižení.

Klíčová slova anglicky

Reading skills; literacy; academic performance; assistive technologies; developmental disorders; e-learning; functional literacy; neurodevelopment disabilities.

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2021 15:50, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

While the written word is an important means of communication among people, the technological revolution has increased the demands on mental processes involved in the processing of written information, which endangers the quality of life of people who have reading difficulties and are not completely functionally literate. Educational technologies have vastly improved in past decades, especially in the realm of aiding individuals with development and learning disorders. With these learning technologies becoming more mainstream, individuals struggling to maintain a sense of normalcy in everyday life now have a chance to overcome various barriers.

Česky

Zatímco psané slovo je důležitým prostředkem komunikace mezi lidmi, technologická revoluce zvýšila nároky na duševní procesy spojené se zpracováním písemných informací, což ohrožuje kvalitu života lidí, kteří mají potíže se čtením a nejsou zcela funkčně gramotní. Informační (vzdělávací) technologie se v posledních desetiletích výrazně zlepšily, zejména v oblasti podpory jedinců s vývojovými poruchami učení. Tyto vzdělávací technologie pomáhají přiblížit lidi s problémy ve čtení stále více do hlavního proudu, pomáhají jim udržet pocit normálnosti v každodenním životě, dávají jim šanci překonávat různé překážky.