2021
Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.
BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁZákladní údaje
Originální název
Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.
Název česky
Dyslexie a dostupnost v moderní době. Aktuální výzkum a příležitosti.
Autoři
BALHAROVÁ, Kamila (203 Česká republika), Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Hersshey, Spojené státy, 279 s. Advances-human-social-aspects-technology, 2021
Nakladatel
IGI Global
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00120644
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-7998-4267-5
Klíčová slova česky
Čtenářské dovednosti; gramotnost; akademické dovednosti; asistivní technologie; vývojové poruchy; e-learning; funkční gramotnost; neurovývojové postižení.
Klíčová slova anglicky
Reading skills; literacy; academic performance; assistive technologies; developmental disorders; e-learning; functional literacy; neurodevelopment disabilities.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2021 15:50, Dana Nesnídalová
V originále
While the written word is an important means of communication among people, the technological revolution has increased the demands on mental processes involved in the processing of written information, which endangers the quality of life of people who have reading difficulties and are not completely functionally literate. Educational technologies have vastly improved in past decades, especially in the realm of aiding individuals with development and learning disorders. With these learning technologies becoming more mainstream, individuals struggling to maintain a sense of normalcy in everyday life now have a chance to overcome various barriers.
Česky
Zatímco psané slovo je důležitým prostředkem komunikace mezi lidmi, technologická revoluce zvýšila nároky na duševní procesy spojené se zpracováním písemných informací, což ohrožuje kvalitu života lidí, kteří mají potíže se čtením a nejsou zcela funkčně gramotní. Informační (vzdělávací) technologie se v posledních desetiletích výrazně zlepšily, zejména v oblasti podpory jedinců s vývojovými poruchami učení. Tyto vzdělávací technologie pomáhají přiblížit lidi s problémy ve čtení stále více do hlavního proudu, pomáhají jim udržet pocit normálnosti v každodenním životě, dávají jim šanci překonávat různé překážky.