STRÁNSKÁ, Zdenka a Markéta VEJMĚLKOVÁ. Analýza vztahů mezi self-efficacy, školním prospěchem žáků a jejich postavením ve školní třídě. In Medzinárodná konferencia Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií VII, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 27. - 28. 11. 2019. 2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1669463, author = {Stránská, Zdenka and Vejmělková, Markéta}, booktitle = {Medzinárodná konferencia Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií VII, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 27. - 28. 11. 2019}, keywords = {academic self-efficacy; social self-efficacy; emotional self-efficacy; sociometric status of pupil; school achievement}, language = {cze}, title = {Analýza vztahů mezi self-efficacy, školním prospěchem žáků a jejich postavením ve školní třídě}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1669463 AU - Stránská, Zdenka - Vejmělková, Markéta PY - 2019 TI - Analýza vztahů mezi self-efficacy, školním prospěchem žáků a jejich postavením ve školní třídě KW - academic self-efficacy KW - social self-efficacy KW - emotional self-efficacy KW - sociometric status of pupil KW - school achievement N2 - Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na prozkoumání souvislostí mezi úrovní self-efficacy, průměrným školním prospěchem žáků a jejich postavením ve třídě. Byly také zjišťovány rozdíly u těchto proměnných v závislosti na typu školy a pohlaví. Data byla získána od 396 žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně gymnázií ve věku od 11 do 15 let. Byly použity dotazníkové metody: SEQ-C P. Murise a SO-RA-D V. Hrabala. Výsledky výzkumu ukázaly, že chlapci mají statisticky významně vyšší míru sociálního a emocionálního self-efficacy a že ve školním prospěchu jsou lepší dívky a studenti gymnázií. Analýza vztahů ukázala středně silnou pozitivní korelaci mezi úrovní školního self-efficacy a školním prospěchem žáků. Z výzkumu vyplývá, že úroveň sociálního self-efficacy slabě pozitivně koreluje s indexem vlivu a u žáků ze základních škol i s indexem obliby. Z analýzy vztahů dále plyne pozitivní vztah mezi indexem obliby a školním prospěchem, který je u žáků gymnázií těsnější. Korelace mezi indexem vlivu a školním prospěchem se neprokázala. ER -
STRÁNSKÁ, Zdenka a Markéta VEJMĚLKOVÁ. Analýza vztahů mezi self-efficacy, školním prospěchem žáků a jejich postavením ve školní třídě. In \textit{Medzinárodná konferencia Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií VII, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 27. - 28. 11. 2019}. 2019.
|