2020
Development of Psychosocial Skills of Teachers
ZELNÍČKOVÁ, Helena a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Development of Psychosocial Skills of Teachers
Autoři
ZELNÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00115967
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Competencies; Psychosocial skills; Teaching process
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2021 09:53, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Anotace
V originále
The modern vocational school hasto react flexibly to market demands which leads to high expectations from teachers.Todaycompanies demand not only professionally trainedworkers, but workers who are able towork in a team, solveconflict situations and create positive workplace atmosphere.Teachers must therefore develop not only the cognitive component of the students'personality, but also theiraffective component. Teachers mustimplement theteaching methods that train students to cooperate among themselves, to find solutions in critical or conflict situations and to respect others.Competences that are focused on developing the students' emotional intelligence and fundamentally contributing to the climate of the classroom must be sensitively integrated into the teaching process.The article deals with the question aboutcompetences which develop the affective component are necessaryandmustbemastered by future teachers and what methods of teaching should be chosen fortheeducation of students atsecondary vocational schools
Návaznosti
MUNI/A/1028/2019, interní kód MU |
|