J 2020

Development of Psychosocial Skills of Teachers

ZELNÍČKOVÁ, Helena a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Development of Psychosocial Skills of Teachers

Autoři

ZELNÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00115967

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Competencies; Psychosocial skills; Teaching process

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2021 09:53, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Anotace

V originále

The modern vocational school hasto react flexibly to market demands which leads to high expectations from teachers.Todaycompanies demand not only professionally trainedworkers, but workers who are able towork in a team, solveconflict situations and create positive workplace atmosphere.Teachers must therefore develop not only the cognitive component of the students'personality, but also theiraffective component. Teachers mustimplement theteaching methods that train students to cooperate among themselves, to find solutions in critical or conflict situations and to respect others.Competences that are focused on developing the students' emotional intelligence and fundamentally contributing to the climate of the classroom must be sensitively integrated into the teaching process.The article deals with the question aboutcompetences which develop the affective component are necessaryandmustbemastered by future teachers and what methods of teaching should be chosen fortheeducation of students atsecondary vocational schools

Návaznosti

MUNI/A/1028/2019, interní kód MU
Název: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

870-Artikeltext-2675-1-10-20200626.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru