e 2019

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

KOPEČNÝ, Petr a Barbora CHLEBORADOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Název česky

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Název anglicky

Communication and Simulation Techniques in Speech Therapy. Methodical texts for the MUNI 4.0 project

Autoři

KOPEČNÝ, Petr a Barbora CHLEBORADOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 40 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-9599-1

Klíčová slova česky

komunikace; komunikační schopnost; logopedie; fonetika; dyslalie

Klíčová slova anglicky

Communication; Communication Ability; Speech Therapy; Phonetics; Articulation Disorder

Štítky

Změněno: 17. 7. 2020 13:39, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Text se zaměřuje na základní vymezení komunikačního procesu a současného náhledu na narušenou komunikační schopnost. Studijní opora představuje intervenční přístupy k rozvoji foneticko-fonologické jazykové roviny, soustředí se tak na strategie k podpoře vývoje artikulační schopnosti a sluchového vnímání v období před zahájením povinné školní docházky a vybranými pomůckami k intervenci při obtížích ve foneticko-fonologické rovině jazyka. Studijní opora nabízí rovněž pohled na přístupy k žákyním a žákům v souvislosti s jejich zapojením do kolektivu třídy nebo skupiny, a to především ve vztahu k narušení v oblasti komunikace na základě psychogenních faktorů, ale také v důsledku závažných forem zdravotního postižení.

Anglicky

The text focuses on the basic definition of the communication process and the current view of the impaired communication ability. The text presents intervention approaches to the development of the phonetic-phonological language level, focuses on strategies to support the development of articulatory ability and hearing perception in the pre-compulsory education period and selected aids for intervention in the phonetic-phonological language difficulties. Learning support also offers an insight into approaches to pupils in relation to their involvement in a class or group collective, particularly in relation to disruption in communication based on psychogenic factors, but also as a result of serious forms of disability.