c 2019

Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ

Basic information

Original name

Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Name in Czech

Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Name (in English)

Special Needs Diagnostic – Hearing Disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9595-3

Keywords (in Czech)

sluchová vada, sluchové postižení, objektivní metody vyšetření sluchu, subjektivní metody vyšetření sluchu, funkční vyšetření sluchu, speciálně pedagogická diagnostika, včasná intervence, raná péče, speciálně pedagogické centrum pro sluchově postižené

Keywords in English

hearing defect, hearing disability, objective methods of hearing screening, subjective methods of hearing screening, functional hearing screening, special needs diagnostic, early intervention, early care, special needs centre for the hearing impaired

Tags

Změněno: 23/7/2020 11:10, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se etiologie sluchových vad a vyšetřovacích metod, které jsou u dětí raného, předškolního a školního věku realizovány. Představeny jsou činnosti poradenských zařízení, která v daném časovém období hrají klíčovou roli. Jedná se o střediska rané péče a speciálně pedagogická centra, díky nimž dochází k propojení sociálního a školského resortu. Text nabízí přehled diagnostických nástrojů, které je možné využít u dětí raného věku, stejně tak je přiblížen diagnostický proces u dětí s postižením sluchu v předškolním a školním věku. Studenti se budou moci seznámit s příklady testů a testových materiálů užívaných v naší praxi, aby získali představu o struktuře a principech úkolů, z nichž sestávají. Využití studijní opory by mělo být propojeno s výkladem realizovaným ve výuce a diskusí. Předložený materiál by měl primárně sloužit ke studiu a přípravě na skupinovou i samostatnou práci studentů a sdílení zkušeností při diskusi.

In English

The text summarizes the fundamental features concerning the aetiology of hearing defects and the screening of children in an early, pre-school and school age. It introduces the service of the counselling institutions which represent the critical role in the specific period. These are early intervention and special needs centres which combine the domain of social and school care. The text includes an overview of diagnostic methods concerning the early age as well as the summary of the diagnostic process in children with hearing disability at pre-school and school age. Students would be able to study the examples of tests and materials applicated in practice with the focus on the organization and principles of the tasks. This material is aimed to create a successful combination with the lectures and discussions. The text is designed as a study and supportive material for the group and individual work. The following aim is to share the experience during the debates.