HEBEDOVÁ, Petra. Tehtävänannon vaikutus aloittelijoiden kirjoittamiin teksteihin. Kakkoskieli. Helsinki: Helsingin yliopiston suomalais-ugrilainen ja pohjoismainen osasto, Neuveden, č. 9, s. 44-58. ISSN 1238-9471. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tehtävänannon vaikutus aloittelijoiden kirjoittamiin teksteihin
Název anglicky The impact of instructions on beginners' text production
Autoři HEBEDOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Kakkoskieli, Helsinki, Helsingin yliopiston suomalais-ugrilainen ja pohjoismainen osasto, 2020, 1238-9471.
Další údaje
Originální jazyk finština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00116148
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Finnish; text production; second language acquisition; storytelling
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Mattesová, učo 362464. Změněno: 1. 4. 2021 13:22.
Anotace
Tarkastelen artikkelissani kertomuksia, jotka opiskelijat kirjoittivat ensimmäisen opiskeluvuoden päättävässä kokeessa. Keskityn siihen, miten keksimäni tehtävänanto ja sen eri osiot (tehtävänannon ohjeet, valmis otsikko, tehtävänantoon liitetyt kuvat) vaikuttivat opiskelijoiden teksteihin. Tavoitteena on pohtia, millaisia mahdollisuuksia kehittää kertomus tehtävänanto tarjoittaa kirjoittajille ja millaisia mahdollisuuksia arvioida kielitaitoa se antaa opettajalle.
Anotace anglicky
In the article I analyse stories written by students of Finnish as a part of their exam at the end of their first year of Finnish studies. In the analysis I concentrate on the impact of my instructions and their supplements (a given title of the story, pictures used as a part of the instructions). The purpose is to consider the suitability of the instructions for the writters (in order to be able to construct a story) and also the suitability of the task from the perspective of the teacher who is to evaluate the results.
Návaznosti
MUNI/A/0873/2019, interní kód MUNázev: Podpora výzkumu studentů na MU - obecná jazykovědy a baltistika 2020
Investor: Masarykova univerzita, Podpora výzkumu studentů na MU - obecná jazykovědy a baltistika 2020, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:56