CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning. In Sedláčková, Kateřina, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy. 1. vyd. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, s. 55-66. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Hong Kong, The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy, od s. 55-66, 12 s. The Brno Collection, 2020.
Nakladatel Candlin & Mynard ePublishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Hongkong
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00116251
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-1-6592-7135-5
Klíčová slova anglicky learner autonomy; refletion; experiential learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 20. 4. 2021 21:23.
Anotace
The current promotion of learner autonomy in language learning inspires teachers to experiment with its various aspects. Constrains are, however, often imposed on teachers by specific course requirements or expectations of institutions they work for. This is why this article deals with various types of courses and the ways autonomy can be integrated into their structures. It describes three different learning situations that allow for different degrees of autonomy: from complete, where the teacher only introduces general guidelines, through partial, in which leeway is given both in the choice of content and in the mode of work, to limited where autonomy is present only in some aspects of the compulsory coursework. In all these three situations, reflection is strongly encouraged in order for the students to transform their first-hand language experience into general principles which can help them deal with similar situations in the future – in other words, experiential learning takes place.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 10:27