VAĎUROVÁ, Helena a Lenka SLEPIČKOVÁ. Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project. Online. Educational Forum. Routledge Taylor & Francis, 2021, roč. 85, č. 2, s. 128-142. ISSN 0013-1725. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00131725.2020.1794090. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project
Název česky Global Storylines jako způsob práce s rozmanitostí ve třídě a na světě: Zkušenosti z českého pilotního projektu
Autoři VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Educational Forum, Routledge Taylor & Francis, 2021, 0013-1725.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00120686
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/00131725.2020.1794090
Klíčová slova česky global storylines; rozmanitost, drama ve vyučování, participativní výuka; České primární školy; globální vzdělávání; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky global storylines; diversity; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2022 15:20.
Anotace
This paper describes the process of implementing the Global Storylines (GSL) approach in Czech primary schools by looking at the data (interviews, participatory observations, written teachers’ reflections) collected from 12 primary schools. It attempts to analyze the main effects of GSL on pupils, teachers, and the class as a whole and demonstrates how the GSL approach contributes significantly to the understanding of diversity, development of self-confidence, mutual respect, empathy, and the ability to cooperate.
Anotace česky
Tento text představuje implementaci přístupu Global Storylines (GSL) v primárních školách v Česku prostřednictvím dat (rozhovory, participativní pozorování, písemné reflexe učitelů) z 12 základních škol. Analyzuje hlavní dopady GSL na žáky, učitele a třídní kolektiv. Text dále ukazuje, jakým způsobem přístup GSL přispívá k porozumění rozmanitosti, rozvoji sebevědomí, vzájemného respektu, empatie a schopnosti spolupracovat.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:14