CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre
Název česky Na vlnách autonomie: Sdílení dobré praxe mezi jazykovými poradci v Centru jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Joseph LENNON (840 Spojené státy), Anjuli PANDAVAR (826 Velká Británie a Severní Irsko), Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ (203 Česká republika), Eva RUDOLFOVÁ (203 Česká republika) a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Hong Kong, Navigating Foreign Language Learner Autonomy, od s. 38-103, 66 s. Autonomous Language Learning Series, 2020.
Nakladatel Candlin & Mynard ePublishing Limited
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Hongkong
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00116328
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-0-463-56990-0
Klíčová slova česky English Autonomously; language advisor; councelling sessions
Klíčová slova anglicky English Autonomously; language advisor; councelling sessions
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 20. 4. 2021 21:43.
Anotace
This paper, inspired by the questions in David Little’s introduction, was written by a team of six teachers who work as language advisors, or “counsellors,” in the English Autonomously course at the Language Centre at Masaryk University (MU), Brno, Czech Republic. The text emerged from informal conversations among the team members about our counselling work: how we do it; what it means to our students and us; and how we might do it better. Over the course of several months, we turned these discussions into a more formal conversation. We agreed on six questions as an axis for the discussion. Each section of the conversation below begins with one of these questions. After each question, there is a short reflective task for you, the reader, which is modelled on the exercises we suggest to students before and after their counselling sessions (here we’ve adapted the language of these tasks so that they are aimed more at teachers and advisors). Then, we offer our responses to the initial question, and our responses to each other’s answers. At the end of each section, there is a summary of the most important points raised. Finally, at the end of the article, there is another list of questions, this time looking forward to where we might take the conversation next – not only among ourselves, but with our readers too.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:42