B 2020

Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR

JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR

Název česky

Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR

Název anglicky

Diversification of Preschool Education in the Czech Republic

Autoři

JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 89 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9624-0

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; výchova; rodičovské styly; třída, etnicita; diverzifikace vzdělávání; Česká republika

Klíčová slova anglicky

preschool education and care; parenting styles; class; ethnicity; diversification of education; Czech Republic

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2020 14:32, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Kniha shrnuje výsledky projektu „Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti“. Výzkum založený na skupinových i individuálních rozhovorech, mapování kontextu předškolního vzdělávání a přímém pozorování v mateřských školách zkoumá souvislosti sociálních nerovností s diverzifikující se nabídkou předškolního vzdělávání, a to především ve spojitosti s rodičovskými volbami a strategiemi týkajícími se výběru institucí předškolního vzdělávání. Soustředí se na mikroprocesy (re)konstrukce sociálních rozdílů, které jsou zakotveny jak v étosu konkrétních zařízení, tak i v tom, jak své děti vnímají rodiče a jaké jsou jejich představy o povaze dětství a dětských potřeb v předškolním věku.

Anglicky

The book summarizes the results of the project “Diversification of Preschool Education in the Czech Republic: Inclusion, Exclusion and Social Inequalities. The research is based on group and individual interviews, mapping the context of preschool education and direct observations in preschools. It explores the links between social inequalities and the diversifying supply of preschool education, especially in connection to parental choices and strategies related to preschool selection. The book focuses on microprocesses of (re)constructing social differences that are grounded in the ethos of the facility, as well as in parents’ perceptions of their children’s temperaments and their understanding of childhood and children’s needs in preschool age.

Návaznosti

GA16-18940S, projekt VaV
Název: Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti (Akronym: Beskibe)
Investor: Grantová agentura ČR, Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti