BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie (Effective Teaching in Heterogeneous Classroom with a Focus on Methods and Teaching Strategie). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 122 pp. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie
Name in Czech Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie
Name (in English) Effective Teaching in Heterogeneous Classroom with a Focus on Methods and Teaching Strategie
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 122 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Keywords (in Czech) žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, efektivní vyučování, heterogenní třída, společné vyučování, metody, učební strategie
Keywords in English pupils with special needs, primary school, efficient teaching, heterogeneous classroom, common education, methods, teaching strategies
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 8/10/2020 11:20.
Abstract
Cílem metodické příručky je charakterizovat inkluzivní školu s uvedením specifik přístupů v základním vzdělávání. Pozornost je zaměřena na podpůrné plánování při společném vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky, na vytváření individuální podpory a podpůrného učebního prostředí. Analyzovaná je týmová práce učitele, speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Pozornost je věnována rozvíjení kompetencí k učení, učebním strategiím a učebním dovednostem.
Abstract (in English)
The aim of the book is to define the inclusive school together with the specific approaches in primary education. It is focused on the supported planning during common education of pupils with special needs and the intact, on managing the individual support and enhancing learning environment. The book provides an analysis of the team work of a teacher, special needs teacher and a support teacher. It depicts the development of the learning competences, the teaching strategies and learning skills.
PrintDisplayed: 28/3/2024 09:23