Komunikační a simulační techniky surdopedické
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ. Komunikační a simulační techniky surdopedické. 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 68 s. ISBN 978-80-210-9678-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Komunikační a simulační techniky surdopedické |
Název česky | Komunikační a simulační techniky surdopedické |
Název anglicky | Communication and simulation techniques in deaf education. |
Autoři | DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ. |
Vydání | 1., elektronické. Brno, 68 s. 2019. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Učebnice |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
ISBN | 978-80-210-9678-3 |
Klíčová slova česky | nedoslýchavost, hluchota, sluchadla, kochleární implantáty, bezdrátová technologie, orální metody, český znakový jazyk, čtení s porozuměním |
Štítky | Munipress |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 9. 10. 2020 11:09. |
Anotace |
---|
V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce. |
Anotace česky |
---|
V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce. |
Anotace anglicky |
---|
The text defines the basic concepts related to the compensation of hearing impairment. There are presented current possibilities of auditory prosthetics and it´s use in the everyday life of an individual and also in the educational process, including wireless technologies. Another part is devoted to the communication system option – visual-motor and auditory-social. The choice of the appropriate communication system depends on the individual needs. The authors main goal is to stress the importance of the early functional communication launching and also the of functional literacy in individuals with hearing impairment. The presented material should be used as a study support, which could follow the interpretation carried out during teaching session. |
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 16:32