b 2020

Hravá hudební výchova 2. Pracovní učebnice pro 2. ročník ZŠ

TAYLOR, Daniela, Božena KÜFHABEROVÁ, Jiřina JIŘIČKOVÁ, Hana HAVELKOVÁ, David TUREK et. al.

Basic information

Original name

Hravá hudební výchova 2. Pracovní učebnice pro 2. ročník ZŠ

Name (in English)

Playful Music Education 2. Workbook for the 2nd Year of Primary School

Authors

TAYLOR, Daniela, Božena KÜFHABEROVÁ, Jiřina JIŘIČKOVÁ, Hana HAVELKOVÁ, David TUREK, Jana HLAVOVÁ, Blanka KNOPOVÁ and Jana ANTOŇŮ

Edition

1. vyd. Praha, 68 pp. 2020

Publisher

Taktik International s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7563-250-0

Keywords (in Czech)

hudební výchova; pracovní učebnice; 2. ročník, základní škola

Keywords in English

Music Education; Workbook; 2nd Year; Primary School

Tags

Reviewed
Změněno: 22/11/2022 19:55, Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.

Abstract

V originále

Pracovní učebnice Hravá hudební výchova 2 se skládá ze 14 tematicky zaměřených kapitol, které jsou provázány s tématy probíranými v prvouce; je úzce spjata s metodickou příručkou, která zahrnuje jasně stanovenou strukturu hodiny a může tak pomoci i méně zkušeným vyučujícím; zároveň obsahuje mnoho námětů k činnostem, z nichž může vyučující vybírat, a je tedy možno s publikacemi kreativně pracovat; metodická příručka zajišťuje mezipředmětové vztahy; kapitoly jsou sestaveny tak, aby žáky motivovaly k učení, ať už formou úvodních motivačních úloh a obrázků či dalších hravých cvičení, pomocí kterých dochází k postupnému osvojování různých hudebních dovedností a vědomostí; k pracovní učebnici je dostupné i CD s nahrávkami zvuků, poslechových skladeb, rozezpívání i písní; písně jsou k dispozici se zpěvem i bez zpěvu.

In English

The working textbook Playful Music Education 1 consists of 14 thematic chapters which are intertwined with topics discussed in the general studies. The workbook is closely linked to the methodological manual, which includes a clearly defined lesson structure and can thus help even less experienced teaching staff. At the same time, it contains many ideas for activities from which the teacher can choose and therefore, it is possible to work creatively with these publications. The methodological manual ensures inter-subject relationships. The chapters are designed to motivate pupils to learn, whether in the form of introductory motivational tasks and images or other playful exercises, through which various musical skills and knowledge are gradually acquired. A CD with recordings of sounds, listening tasks, vocal warm-ups and songs are also available for the workbook and the textbook; songs are available with or without singing.