NEHYBA, Jan, Michal ŠTEFÁNIK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Automatická detekce reflektivního psaní u studentů učitelství. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Automatická detekce reflektivního psaní u studentů učitelství
Název česky Automatická detekce reflektivního psaní u studentů učitelství
Název anglicky Automatic detection of reflective writing in pre-service teachers
Autoři NEHYBA, Jan, Michal ŠTEFÁNIK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Vydání 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky reflektivní deník; reflexe; studenti učitelství; zpracování přirozeného jazyka; strojové učení
Klíčová slova anglicky reflective diary; reflection; pre-service teachers; natural language processing; machine learning
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 5. 2021 14:36.
Anotace
Cílem příspěvku je představit aplikaci meta-modelu reflektivního psaní (Ullmann, 2015, 2019) na deníky studentů učitelství, které popisují jejich zkušenosti z praxe. Aplikace spočívala v klasifikaci 200 reflektivních deníků podle kategorií reflektivního psaní (deduktivní kódování). Následně takto klasifikované deníky budou sloužit jako vstupní data pro strojové učení, díky kterému se vytvoří model automatického rozpoznávání kategorií reflexe v reflektivním psaní. Ve výsledku tak budeme moci automaticky kategorizovat nové reflektivní deníky studentů učitelství a zjišťovat míru zastoupení kategorií.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to present the application of the meta-model of reflective writing (Ullmann, 2015, 2019) to diaries of teacher students, which describe their practical experience. The application consisted in classifying 200 reflective diaries according to the categories of reflective writing (deductive coding). Subsequently, the diaries classified in this way will serve as input data for machine learning, thanks to which a model of automatic recognition of reflection categories in reflective writing will be created. As a result, we will be able to automatically categorize new reflective diaries of student teachers and determine the degree of representation of categories.
Návaznosti
MUNI/A/1238/2019, interní kód MUNázev: Analýza reflektivních deníků studentů učitelství
Investor: Masarykova univerzita, Analýza reflektivních deníků studentů učitelství, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 05:40