PELÁNEK, Radek a Tomáš EFFENBERGER. Design and analysis of microworlds and puzzles for block-based programming. Online. Computer Science Education. Routledge, 2022, roč. 32, č. 1, s. 66-104. ISSN 0899-3408. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/08993408.2020.1832813. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design and analysis of microworlds and puzzles for block-based programming
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí)
Vydání Computer Science Education, Routledge, 2022, 0899-3408.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.700
Kód RIV RIV/00216224:14330/22:00124864
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1080/08993408.2020.1832813
UT WoS 000588102700001
Klíčová slova anglicky introductory programming; block-based programming; microworld; puzzle; difficulty; log analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 25. 4. 2022 08:37.
Anotace
Background and Context: Block-based programming is a popular approach to teaching introductory programming. Block-based programming often works in the context of microworlds, where students solve specific puzzles. It is used, for example, within the Hour of Code event, which targets millions of students. Objective: To identify design guidelines and data analysis methods for the iterative development of microworlds and puzzles for block-based programming. Method: To achieve the objective, we provide a review of the literature, discussion of specific examples of microworlds and puzzles, and an analysis of extensive student data. Findings: A wide range of programming microworlds share common elements. The analysis of data is useful for iterative improvement of microworlds and puzzles, serving several specific purposes. Implications: Provided design guidelines and analysis methods can be directly used for the development and improvement of tools for introductory programming.
Návaznosti
MUNI/A/1050/2019, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace IX (Akronym: SV-FI MAV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace IX, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1076/2019, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 20 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 20, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 07:24