ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEK. Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible. Heidelberg: Springer, 2020, 184 s. Understanding Teaching-Learning Practice. ISBN 978-981-15-9242-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9243-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Heidelberg, 184 s. Understanding Teaching-Learning Practice, 2020.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW SPRINGER
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114376
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-981-15-9242-3
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9243-0
Klíčová slova anglicky dialogic teaching; classroom intervention; teacher professional development; dialogic teaching
Štítky rivok, topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 4. 2021 11:06.
Anotace
This book contributes to our understanding how teachers can improve classroom dialogue and thereby boost student learning. The book reports the results of intervention research based on professional development program for teacher. Participating teachers strived, with the help of the researchers, to instigate a rich and authentic dialogue in their classrooms. The data shows that teachers were able to change their talk and interaction patterns, and this was followed by a desirable change in their students who started to talk more and expressed more complex thoughts. The book not only reports on a successful intervention, but most importantly investigates in depth the teacher experiences and ways of learning during the intervention project.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 09:34