VRUBEL, Martin. Přístupnost základních škol jako důležité podpůrné opatření pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In VIII. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupnost základních škol jako důležité podpůrné opatření pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Autoři VRUBEL, Martin.
Vydání VIII. Olomoucké speciálněpedagogické dny, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Bulletin
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; podpůrná opatření; bariéry; přístupnost základních škol
Klíčová slova anglicky inclusive education; support measures; barriers; accessibility of primary schools
Změnil Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 1. 4. 2021 13:37.
Anotace
Příspěvek navazuje na širokou odbornou diskusi o připravenosti škol na inkluzivním vzdělávání. Příspěvek se věnuje připravenosti školních budov. Východiskem příspěvku je fakt, že bezbariérovost školních budov je významným 19 podpůrným opatřením definovaným ve vyhlášce č. 27/2016 Sb. Cílem příspěvku je představit analýzu přístupnosti budov českých základních škol, poukázat na nejčastější úpravy, které jsou realizovány a informovat též odbornou veřejnost o nejčastějších chybách, které negativně ovlivňují přístupnost českých škol. Při analýze byla využita metoda terénního mapování. Kritéria hodnocení vychází z vyhlášky č. 398/2009 Sb. a specifických potřeb studentů.
Anotace anglicky
The paper focuses on accessibility of school buildings. The starting point of the paper is the fact that the accessibility of school buildings is an important support measure defined in Decree No. 27/2016 Coll. The aim of the paper is to present an analysis of accessibility Czech primary school buildings. The article informs about the most common adjustments that are implemented and also inform experts about the most common mistakes that negatively affect the accessibility of Czech schools. The method was used in the analysis field mapping. The evaluation criteria are based on Decree No. 398/2009 Coll. and the specific needs of students.
Návaznosti
TL02000064, projekt VaVNázev: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technologická agentura ČR, Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 00:32