Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1687252, author = {Urbanovská, Karolína and Kunc, Josef}, address = {Brno}, booktitle = {XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-36}, keywords = {Generation Z; shopping behavior; brick-and-mortar shop; on-line shopping; The Czech Republic}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9610-3}, pages = {281-287}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Nákupní preference mladé generace a on-line nakupování}, url = {https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2020.pdf}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1687252 AU - Urbanovská, Karolína - Kunc, Josef PY - 2020 TI - Nákupní preference mladé generace a on-line nakupování PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021096103 KW - Generation Z KW - shopping behavior KW - brick-and-mortar shop KW - on-line shopping KW - The Czech Republic UR - https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2020.pdf N2 - Mladá generace narozená v polovině 90. let minulého století a později je označována jako tzv. Generace Z. Jako jediná z poválečných generací vyrůstala zcela na síti World Wide Web a s postupem času je stále více spojována s rapidním nárůstem užívání technologií na denní bázi. Především internet a smart mobilní telefon se staly nepostradatelnou součástí jejich životů a často jsou využívány i v případě spotřebitelských preferencí a nakupování. Příspěvek se zaměřuje na analýzu a hodnocení vybraných výsledků výzkumu Generace Z v České republice ve vztahu k nákupnímu chování a on-line formě nakupování. Metodicky je výzkum založen na rozsáhlém kvantitativním dotazníkovém šetření mezi příslušníky dané generace v České republice. Z výsledků vyplývá, že česká Generace Z poněkud překvapivě preferuje nákup v kamenném obchodu nad on-line formou. Typická frekvence nakupování je měsíční, a to u obou způsobů. Na druhou stranu mladá česká populace vynakládá podle očekávání největší výdaje do jídla, zábavy, oblečení a obuvi, bydlení a cestování a tato sortimentní skladba se promítá také do četnosti návštěv. Toto zjištění může být pro maloobchodníky a manažery významné, neboť kamenné obchody jsou, i přes neustále se zvyšující implementaci smart technologií a on-line způsobu života napříč všemi generacemi, stále konkurenceschopné tomuto trendu čelit. ER -
URBANOVSKÁ, Karolína a Josef KUNC. Nákupní preference mladé generace a on-line nakupování. Online. In \textit{XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků}. Brno: Masarykova univerzita, 2020, s.~281-287. ISBN~978-80-210-9610-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-36.
|