ŠTĚPÁNEK, Kamil. On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989. CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. BRNO: MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2020, roč. 12, č. 1, s. 25-34. ISSN 1803-6546. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2020-003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989
Název česky K výchovným vzorům mládeže ve vizuálních médiích a dějepisné edukaci: Československo 1948-1989
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL, BRNO, MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2020, 1803-6546.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00116915
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2020-003
UT WoS 000594633200003
Klíčová slova anglicky communist regime; propaganda; youth; educational patterns; visual media; ideological indoctrination; Czechoslovakia 1948–1989.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 28. 1. 2021 15:23.
Anotace
The text of the paper aims to analyse selected educational patterns from contemporary visual media (Czechoslovakia 1948–89) – postage stamps, posters, comics or caricatures aimed at the target group of young people. For the totalitarian communist regime, the youth represented an easily educated bearer of ideas and the prospects of maintaining the regime in the generations to come. The didactic application of these patterns in history education represents a suitable alternative to media education.
Anotace česky
Text příspěvku si klade za cíl analyzovat vybrané výchovné vzory z dobových vizuálních médií (Československo 1948-89) – poštovních známek, plakátů, komiksů nebo karikatur směřující k cílové skupině mládeže. Pro totalitní komunistický režim mládež představovala snadno vychovatelného nositele ideí i perspektivu udržení režimu v následujících generacích. Didaktická aplikace v dějepisné edukaci představuje vhodnou alternativu mediální výchovy.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:46