Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
LESŇÁK, Slavomír. Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 123 s. ISBN 978-80-210-9612-7. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků |
Název česky | Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků |
Název anglicky | The Development of Social, Personal, and Civic Competency for Teachers and Students |
Autoři | LESŇÁK, Slavomír. |
Vydání | 1. vyd. Brno, 123 s. 2020. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Editorství odborné knihy |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-210-9612-7 |
Klíčová slova česky | kompetence rozvoj učitel hodnocení student |
Klíčová slova anglicky | competency development teacher evaluation student |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD., učo 233657. Změněno: 23. 11. 2020 13:37. |
Anotace |
---|
Publikace přináší výsledky tříleté spolupráce didaktiků, specialistů a učitelů a integrovaného výzkumu v rámci projektu Vzdělávání 2.0. Autoři reflektují pojetí klíčových kompetencí v ČR od jejich zavedení po současnost a analyzují problémy jejich uplatňování ve školní praxi. Publikace navrhuje více nástrojů k rozvoji personálních, sociál- ních a občanských kompetencí u žáků základních a středních škol, studentů učitelství i samotných učitelů základních a středních škol, které kolektiv autorů vyvinul ve tříleté pravidelné spolupráci s učiteli základních a středních škol ve společenství praxe. Pomůcky a návrhy byly ověřeny v přímé školní praxi, na jejímž základě byly reflektovány a vylepšovány. Publikace rovněž přináší nové pojetí občanské oborové kompetence, kterou doplňuje vágní občanskou klíčovou kompetenci. V závěru publikace předkládáme vybrané návrhy studentů učitelství i samotných učitelů k dalšímu rozvoji klíčových kompetencí ve výuce, které vznikly v rámci zkoumání přístupů a chápání klíčových kompetencí u učitelů a studentů učitelství. |
Anotace anglicky |
---|
The publication follows the outcomes of the 3–year cooperation between didactics, specialists and teachers and also the conclusion of the integrated research within the project Vzdělávání 2.0. The authors reflect the understanding of the key competencies in the Czech Republic from their foundation till present. They also analyse the issues of their usage in practice. The work proposes multiple tools intended for the development of personal, social and civic competencies of students grammar schools, high schools, universities and teacher themselves (as well). These tools were invented by the collective of authors within the 3–year cooperation with grammar and high school teachers. The tools and proposals were verified directly in practice, and based on the feedback were upgrated. The publication also brings a new perception of the civic subject competence with enriches the existant vague civic key competence. Finally, the work contains the selected concepts regarding the further enhancement of developing the key competencies proposed by the pedagogical students and teachers. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000662, interní kód MU | Název: Vzdělávání 2.0 - Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím podpory vzdělávání zaměřeného na cíl (Akronym: Vzdělávání 2.0) |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vzdělávání 2.0 - Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím podpory vzdělávání zaměřeného na cíl, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 00:01