2020
Czech Audiences in the Digital Age: Between Liberation and Surveillance
JANSOVÁ, IvetaZákladní údaje
Originální název
Czech Audiences in the Digital Age: Between Liberation and Surveillance
Název česky
Česká publika v digitálním věku: Mezi osvobozením a dohledem
Autoři
Vydání
Gesellschaft für Soziologie (GSU), Universität Graz, Austria, 2020
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
publikum, české publikum, konvergence, nová média, výzkum publika
Klíčová slova anglicky
audiences, Czech audiences, convergence, new media, audience research
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 12. 2020 09:13, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
Drawing on original research into contemporary Czech audiences, we will look at a specific audience portfolio segment – convergent audiences. Due to the technological evolution and user possibilities brought by social media, subscription video-on-demand services, advertisement on-demand services, or piracy, we are witnessing monumental and sudden changes in the notion of what it means to be an audience member nowadays. That is why, while conceptually standing in between techno (or user)-optimistic and techno-pessimistic theories, we will reflect on the changes happening in the small peripheral AV industry market of the Czech Republic regarding the existence of convergent audiences. The talk will be based on the results of a three-year project, during which semi-structured interviews with audiences (n= 98) and industry representatives (n=12) and one representative survey (n=4294) were conducted.