p 2020

Czech Audiences in the Digital Age: Between Liberation and Surveillance

JANSOVÁ, Iveta

Základní údaje

Originální název

Czech Audiences in the Digital Age: Between Liberation and Surveillance

Název česky

Česká publika v digitálním věku: Mezi osvobozením a dohledem

Autoři

Vydání

Gesellschaft für Soziologie (GSU), Universität Graz, Austria, 2020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50800 5.8 Media and communications

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

publikum, české publikum, konvergence, nová média, výzkum publika

Klíčová slova anglicky

audiences, Czech audiences, convergence, new media, audience research

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 12. 2020 09:13, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Drawing on original research into contemporary Czech audiences, we will look at a specific audience portfolio segment – convergent audiences. Due to the technological evolution and user possibilities brought by social media, subscription video-on-demand services, advertisement on-demand services, or piracy, we are witnessing monumental and sudden changes in the notion of what it means to be an audience member nowadays. That is why, while conceptually standing in between techno (or user)-optimistic and techno-pessimistic theories, we will reflect on the changes happening in the small peripheral AV industry market of the Czech Republic regarding the existence of convergent audiences. The talk will be based on the results of a three-year project, during which semi-structured interviews with audiences (n= 98) and industry representatives (n=12) and one representative survey (n=4294) were conducted.