2020
Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami
BARBERA, Mary Lynch a Tracy RASMUSSENZákladní údaje
Originální název
Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami
Název česky
Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami
Název anglicky
The Verbal Behavior Approach. How to Teach Children with Autism and Related Disabilities
Autoři
BARBERA, Mary Lynch a Tracy RASMUSSEN
Vydání
2. dotisk 1. vyd. Brno, 207 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9212-9
Klíčová slova česky
verbální chování, aplikovaná behaviorální analýza, rozvoj řeči, rozvoj znakové řeči, autismus, neurovývojové poruchy
Klíčová slova anglicky
verbal behavior, applied behavior anaylsis, language development, sign language development, autism, neurodevelopmental disorders
Štítky
Změněno: 17. 12. 2020 11:23, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha seznamuje rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem, který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také, jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité pro všechny děti.
Anglicky
The book introduces the principles of Applied Behavior Analysis (ABA) and verbal behavior to both professionals as well as parents. The approach is based on B.F. Skinner’s analysis of verbal behavior and works particularly well with children with minimal or no speech abilities. In this book, Dr. Mary Lynch Barbera draws on her own experiences as a Board Certified Behavior Analyst, and also as a parent of a child with autism, to explain VB and how to use it. This step-by-step guide provides an abundance of information about how to help children develop better language and speaking skills, and also explains how to teach non-vocal children to use sign language. It focuses on ways to reduce problem behavior, and there is also useful information on teaching toileting and other important self-help skills, that would benefit any child.