Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1711520, author = {Zítková, Jitka}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {the theory of teaching literature; the second half of the 20th century; the aims, content and methods of teaching literature; the method of didactic interpretation; historical and comparative analysis; the analysis and description; comparison; curriculum; literary-educational theory; the aesthetic-educational theory; literary science; the main tendencies in the concepts of the individual didactic categories}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9629-5}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Teorie výuky literatury v historické perspektivě}, year = {2020} }
TY - BOOK ID - 1711520 AU - Zítková, Jitka PY - 2020 TI - Teorie výuky literatury v historické perspektivě PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021096295 KW - the theory of teaching literature KW - the second half of the 20th century KW - the aims, content and methods of teaching literature KW - the method of didactic interpretation KW - historical and comparative analysis KW - the analysis and description KW - comparison KW - curriculum KW - literary-educational theory KW - the aesthetic-educational theory KW - literary science KW - the main tendencies in the concepts of the individual didactic categories N2 - Publikace mapuje vývoj teorie výuky literatury ve 2. polovině 20. století. V centru pozornosti stojí tři základní didaktické kategorie (cíle, obsah a metody výuky literatury) a dále otázka interpretace textu. V souladu s tím je publikace rozdělena do čtyř základních částí. První kapitoly každé z částí mají charakter komentované chronologické bibliografie, a to vždy ve vztahu ke sledované didaktické kategorii. Druhá kapitola každé ze čtyř částí obsahuje výsledky komparační fáze výzkumu, tedy nalezené shody a rozdíly koncepcí, formulování hlavních tendencí v pojetí jednotlivých kategorií, a to v linii kurikulární, linii literárněvýchovné teorie a estetickovýchovné teorie. V části zabývající se didaktickou interpretací jsou hlavní tendence sledovány v linii literárněvýchovné a literárněvědné. ER -
ZÍTKOVÁ, Jitka. \textit{Teorie výuky literatury v historické perspektivě}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 313 s. ISBN~978-80-210-9629-5.
|