BRÜCKNEROVÁ, Karla, Lucie ŠKARKOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Educational leadership for intergenerational learning among teachers. In Dorczak, Roman; Portela Pruaño, Antonio. Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience. Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2020, s. 61-75. Monografie i Studia. ISBN 978-83-65688-65-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational leadership for intergenerational learning among teachers
Autoři BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Kraków, Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience, od s. 61-75, 15 s. Monografie i Studia, 2020.
Nakladatel Uniwersytet Jagielloński
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW "Online"
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114629
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-83-65688-65-1
Klíčová slova anglicky intergenerational learning; learning among teachers; educational leadership
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 4. 2021 11:08.
Anotace
The study aims to address the question of how intergenerational learning (IGL) among teachers takes place in various educational leadership contexts. We present an answer based on three case studies of schools with different approaches to educational leadership, each employing various support measures. We describe IGL within these three settings. We show how educational leadership influences the contents, the depth, and the density of IGL interactions. We conclude that more widespread IGL interactions might be secured by the general support of functional relationships among teachers. This kind of support is not able, in and of itself, to promote deeper learning. Deep and teachers in charge, b) the development of skills to give and receive support and feedback, and c) the accepted belief that IGL can be inspirational and beneficial for professional learning for each teacher no matter the generation.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:58