DVOŘÁK, Tomáš. Paměťové instituce v kontextu občanského vzdělávání a současné historické kultury. Online. In Bárta, Stanislav; Červená, Radana. Paměť země. Formování institucionálních základů historické vědy na Moravě v 19. a 20. století. Brno: Statutární město Brno, Archiv města Brna, Matice moravská, 2020. s. 409-420. ISBN 978-80-86736-65-5. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Paměťové instituce v kontextu občanského vzdělávání a současné historické kultury
Název anglicky Memory institutions in context of the civic education and contemporary historical culture
Autoři DVOŘÁK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Brno, Paměť země. Formování institucionálních základů historické vědy na Moravě v 19. a 20. století, od s. 409-420, 12 s. 2020.
Nakladatel Statutární město Brno, Archiv města Brna, Matice moravská
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00117624
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-86736-65-5
Klíčová slova česky Paměťové instituce; politické vzdělávání; historická kultura; informační revoluce
Klíčová slova anglicky Memory institutions; civic education; historical culture; information revolution
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 6. 4. 2021 17:57.
Anotace
Příspěvek se zamýšlí nad rolí tzv. paměťových institucí v občanském vzdělávání (politische Bildung) v prostředí proměňující se historické kultury. Na základě srovnání se situací v Německu, resp. v Polsku si všímá dlouhodobě slabého institucionálního zázemí občanského vzdělávání v České republice, zejména na regionální úrovni. Závěrečné poznámky se týkají možného zapojení tradičních paměťových institucí, tedy regionálních muzeí a archivů.
Anotace anglicky
The paper focuses on the role the so called memory institutions in the civic education in der contexts of the changing contemporary historical culture. Based on the comparation with the situation in Germany, resp. in Poland, the paper surveys the weak position and institutional background of the civic education in Czech Republic, especially on the regional level. The closing remarks are dealing with touching the possibile involvement of the traditional institutions as regional museums and archives.
Návaznosti
MUNI/A/1263/2019, interní kód MUNázev: Kulturní identita v dějinách střední Evropy (Akronym: Kulturní identita)
Investor: Masarykova univerzita, Kulturní identita v dějinách střední Evropy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 03:40